Dagens in/ut

IN:
  • Frukost - havregrynsgröt,te,ägg,kiwi,0,5grape,actimell
  • Middag i skolan - kött (typ pannbiff) , en liten potatis, sås och lingonsylt. Knäckebröd och sallad
  • Lunch hemma - thai wook med kyckling, knäckebröd med keso och te
  • Kvällsmat - te, apelsin
UT:
  • Promenad till skolan
  • Promenader i skolan (till matsalen osv...)
  • Cykling/spinning 35 minuter, 16,1 km
  • Styrka (endast lite gran på idrottslektionen)
  • Situps och rump-övningar och armhävninigar. 100 situps, 40 rumplyft och 10 armhävningar!
Denna dagen har vart bra! Är nöjd med maten och träningen! Inget sött har passerat min mun och inte heller något onyttigt! :D Träningen varade i över en halvtimme och det är bra! Eftersom jag åt en stor frukost fick jag en kickstart på dagen och har vart hur pigg som helst! Åt en ganska stor lunch i skolan också men sen trappade jag ner lite här hemma. Det känns jätte bra! Det sägs ju att man ska äta frukost som en kung, Middag som en vanlig och kvällsmat som en fattig eller hur? :D Haha nej men detta känns super och jag har vart så pigg och klar i huvudet och orkat med allt och så! Tack vare lite mer mat! Men jag tänker inte överräta eller så för trots detta vill jag ju ner i vikt och få en snyggare kropp! Därför tränar jag ju! :D Men muskler behöver näring! Jag behöver energi för att funka! :D Känns underbart!!! :D

Kommentarer
Postat av: Miss Cupcake

ja, det är ju bra mat som kroppen gillar. men man kan ju bli tjock av att äta nyttig mat också. 500 kcal apelsin är lika illa som 500 kcal choklad, trots allt.

om du menar schema med kcal-innehåll så räknade jag efter en sida jag hittade. menar du matschema så nej, jag äter det jag vill i sund mängd fyra-fem gånger om dagen. äter mig aldrig proppmätt utan försöker känna efter helt enkelt, ibland inte alltid så lätt :P hehe <3

2011-05-03 @ 21:50:57
URL: http://misscupcake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0