Tips- minska portionerna

Det är något jag behöver göra. För jag brukar alltid råka ta för mkt mat på tallriken och jag har svårt att lämna mat o tar jag då för mkt äter jag ju för mkt! :O För för några år sen så åt jag hur mkt som helst och jag gick inte upp i vikt alls, va gör smal! O då tog jag ju gör stora portioner. Men nu orkar jag ju knappt hälften av de jag åt men hjärnan tror typ fortfarande att jag gör det så tar jag mat så tror jag att det är för lite och då tar jag så mkt ändå för hjärnan e van vid det... jättedumt! MEn jag försöker att äta mindre o ta mindre portioner. Men för att det ska bli lättare så kan man testa att äta på mindre tallrikar. Då lurar man hjärnan att de e lika mycket mat. För tar man en stor tallrik så blir det lätt för mkt för man vill fylla ut tallriken på samma sätt som på en lite mindra tallrik. Så det ska jag börja med att äta på små tallrikar för då ser de ju oxå ut att vara mer än vad det är! :)
Puss<3
Det kan ju hjälpa en lång vag att minska portionerna...

Kommentarer
Postat av: Althea

Ja, äta på mindre tallrikar är bra. Jag brukar ofta äta i en djup tallrik istället för platt för då staplas ju maten lite på varandra och det ser ut att vara mer. :)

2011-07-28 @ 14:46:48
URL: http://beautifulcollision.blogg.se/
Postat av: hanna ♡

planer för resten av dagen? :)

2011-07-28 @ 16:12:35
URL: http://heaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0