Tacos...

Nyss ätit tacos. Tog tre hårda bröd med fyllning. Hade tänkt äta två men vet inte varför jag tog ett till -.-
I alla fall så är "min" tacos ändå ganska bra för jag äter hårt taco bröd och jag har ingen ost i så det är ju ganska bra...Blir bara grönsaker, köttfärs och sen sås. Grönsakerna är ju mest vatten...
Men nu känner jag mig FET så ska dra och träna klockan sex.
.
Har en fråga: Någon som vet på ett ungefär hur mkt kCal tacosen som jag ätit innehåller??? Hittar inget på internet :( Måste inte va exakt eftersom jag inte har måtten och så men på ett ungefär????
Tacksam för svar
kram<3

Kommentarer
Postat av: klagoflickan

Vet ju inte riktigt vilken köttfärs du använde, men räknar på blandfärs 13% fett, 100g (ca 1 dl) = 191kcal. Hittar inget om hårda tacobröd, men mjuka är ca 120 kcal/bröd. 100g tacosås innehåller 45 kcal, men skulle chansa på att man äter kanske 50g? så typ 23 kcal. Salladen innehåller inte så mycket alls, men räkna de på kanske 50 kcal?



Sammanlagt för 3 st = 624 kcal.

Detta är inte exakt, men vad jag skulle chansa på.



Men häng inte upp dig på det, bara att äta bättre imorgon :)<3

2011-01-16 @ 19:25:23
URL: http://klagoflickan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0