Svar från frågestunden

Vad fick dig att gå ner i vikt?
Jag har alltid varit rädd för att bli tjock och nu insåg jag att jag hade gått upp några kilon, och när jag kollar mig i spegeln så tänker jag att jag kunde vara LITE snyggare om jag fick lite smalare ben. Så det beror på att jag helt enkelt vill se snyggare ut.
.
Hur lång och gammal är du?
Jag är ca 171 cm (var ett tag sen jag mätte mig men på ett ungefär så lång) och 16 år gammal. Fyller 17 2011.
.
Vad är din målvikt?
Jag vet faktiskt inte. Vill väga runt 50 kg men först och främst vill jag ha smalare ben. Om jag inte är nöjd med storleken på mina ben vid 50 så vill jag nog gå ner mer ;)
.
Favoritfärg?
Vet inte, gillar de flesta färger faktiskt men mest svart och vit :)
.
Favoritmat?
Har en massa maträtter som jag älskar haha men kanske tacos då om jag måste säga en :D
.
Finns det någon mat som du förbjuder dig att äta nu?
Nej det finns det inte.
.
När blev du sjuk?
Jag är inte sjuk. Jag vill bara gå ner några kilo :)
.
Vad vill du göra i framtiden?
Har ingen aning! Funderar som en galning på detta och det varierar mellan läkare, tandläkare och veterinär. Sen finns det massa annat jag vill bli också men det lutar nog mot något av dessa ;)
.
Vad är ditt mål med att gå ner i vikt?
Få smalare ben, känna mig snyggare och få bättre självförtroende :)
.
Varför är du underbar?
Haha, så gullig fråga! :D Hm har inget svar men kanske för att du (du vet vem du är) är så underbar mot mig? :)
.
Väger du dig ofta?
Blir ju olika men oftast när jag är hos pappa som jag är 4-6 dagar i veckan. Kolla i kategorin "vikt" så ser man hur ofta jag väger mig :)
.
Får man fråga vad du väger och vad du vill väga?
Just nu pendlar jag ganska mycket. Men det ligger mellan 55 och 59 kg. Kolla i kategorin "vikt" hur det ändras :)
.
Hur ser en normal matdag ut för dig?
Är jag ledig så käkar jag 3-4 gånger per dag beror när jag vaknar och så. Brukar käka havregrynsgröt till frukost, sen nån lätt lunch och sen middag vid 7/8 tiden. Ibland käkar jag middag på dagen och kvällsmat vid 7/8. Lunch kan bestå av kanske en frukt, en kopp te, smörgås eller knäckebröd (kanske med riven morot på för det ärverkligen SUPER gott!), middag blir antingen det mamma eller pappa lagar eller nått som jag själv hittar på. Kan vara vad som helst. Kvällsmat består oftast av smörgås och te.
Är jag i skolan så käkar jag frukost, havregrynsgröt eller flingor och kanske nån frukt och te. Sen blir det lunch i skolan och då tar jag det som bjuds, om det är för äckligt äter jag bara sallad och knäckebröd. Är jag hungrig när jag kommer hem kanske jag tar en frukt eller nått och sedan brukar det bli middag. Om maten i skolan är mer mataktig brukar jag bara ta en smörgås på kvällen. Ibland unnar jag mig såklart nått extra som choklad, chips eller liknande :)
.
Tack för alla frågor! Om det är något mer ni undrar är det bara att fråga på :D

Kommentarer
Postat av: camilla

Tack för svaren :D

Joo de gick bra, hade ju ökat i vikt så vi alla var nöjda :) även om de satte igång många tankar i mitt huvud men slapp ju extra nd som sagt så jag är nöjd :D nu gäller det bara att hålla i det här och fortsätta våga öka schemat. Inte fega bara för att vikten gått upp, men jag ska fixa det.

En liten fråga bara :P blir du inte hungrig när du äter så lite? :O

2011-01-04 @ 07:53:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

Tssss söööt du <33

2011-01-11 @ 13:34:45
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0