Dagens in/ut

IN:
Havregrynsgröt, te, 1 ägg = 130 + 0 + 85 kCal = 215 kCal
1/2 grapefrukt (bra för förbränningen) = 25 kCal
clementin = 22 kCal
Makrill, potatismos och riven morot = ca 221 + 188 + 70 kCal = 479 kCal
.
Sammanlagt = 741 kCal
UT:
Zumba i 20 minuter = -87 kCal
Promenad i 15 minuter = -61 kCal
Crosstrainer i 30 minuter = -226 kCal (blev sjukt svettig och körde på så körde bara 30 min)
Zumba 20 minuter (körde igen) = -87 kCal
.
Sammanlagt = - 461 kCal ( tror dock att zumban förbränner mer men räknar såhär)
.
Totalt = 280 kCal
.
ÅH!!! Är grymt nöjd med dagen! Få kalorier, inget bröd, mycket frukt och grönsaker och mycket träning. Måste säga att jag är stolt över mig själv haha! Nej men detta är bra! Fortsätter jag såhär så kommer det nog gå bra :D
Föresten, om jag ska räkna med dom kalorierna som jag gör åt på en dag i vila så ser det ju ut såhär:
.
280 - 1 400 = - 1 120 kCal
.
Om detta stämmer att man kan/ska räkna med vilo kCal uttaget per dag + träning så ligger jag på stort minus!! Men vet inte hur jag ska räkna ju :/
.
I vilket fall e jag nöjd och det känns gött i kroppen att jag tränat! Nu ska jag sova, god natt!!<3
.
UPDATE TISDAG 18 JAN: Tror att zumban förbrännde ca 200 kCal på 20 minuter. Säger 150 i fortsättningen! Kollade på en sida och där förbrännde man ca 1000 kCal i timmen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0