Tips - BEE

Hittade nån sida igår där man räknade ut sitt BEE (vet inte exakt vad det är men jag tror att det är hur mycket energi man behöver vid vila per dag). Smart tänkte jag. Då kan man ju kolla hur mycket kCal man behöver och så tar man bara mindre än vad det är om man vill ner i vikt. OBS. Detta sättet räknar ut en dag då man är i VILA och inte rör på sig!
.

KVINNOR: 655,1 + (9,563 x kg) + (1,850 x cm) - (4,676 x ålder) = BEE

.

När jag räknade ut mitt BEE (basala energibehov vid vila) så såg det ut såhär:

655,1 + 554,654 + 316,35 - 74,816 =  1 451,288 = ca 1 500 kCal / dag vid vila. (hade räknat ut summan av alla (+) innan.)

.

Då måste det ju bli ca 1 500 kCal som jag ska i mig en dag då jag inte rör på mig. Fasen vad bra att veta egentligen för det senaste (förutom jul) har jag ju fått i mig mindre än det och jag har rört på mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0