Mat och tränings schema

Har kommit på ett "schema" om hur jag ska äta och träna under veckorna. Det ser ut ungefär såhär:
  • En "äta-vad-jag-vill-dag per vecka. Menas med att en dag i veckan kan jag äta precis vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Även om jag ska försöka att inte spränga magen haha. Denna dagen blir oftast fredag eller lördag.
  • Äta havregrynsgröt till frukost (endast 130 kCal och man håller sig mätt länge!)
  • Alla dagar (förutom äta-vad-jag-vill dagen) ska jag bara äta när jag är hungrig och i små mängder. Inte mer än 4 mål per dag. På helger tre eftersom jag då inte har skola.
  • Dricka mycket Grönt te (stillar ju hungern en aning)
  • Springa på crosstrainern 2-3 gånger i veckan
  • Promenera dagligen (till och från skolan, bussar, stallet osv)
  • Gör situps och sånt dagligen
  • Inte få i mig mer än 1000 kCal per dag. Får jag i mig mindre är det bra men ABSOLUT inte mer!!!
Tycker att det känns ganska bra att ha en dag i veckan då jag får äta vad jag vill. Då behöver jag inte ha dåligt samvete. Men därför måste jag spara mig resten av dagarna så jag inte får i mig för mkt! Om jag äter en massa de dagarna så blir det ju inte speciellt den dagen jag får äta vad jag vill. Vill belöna mig själv med en fuskdag i veckan :)
Nu ska jag duscha och sen dricka te och kolla på tv
Ha det bra puss<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag älskar din blogg! Jag är 172 cm, väger just nu 61 kg. Vill gå ner till 53-54 kg så fort som möjligt. Försöker ligga på 500-1000 kcal om dagen osv. Verkar som vi har ganksa lika mål.



Om du vill så kan vi ha mailkontakt o ge varandra tips osv? Maila i så fall: [email protected] ;) KRAAAM

2010-12-18 @ 02:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0