Havregrynsdieten...

Har funderat på att ta typ en dag i veckan till att gå på "havregrynsdieten". En dag i veckan så får jag endast äta havregrynsgröt, max tre gånger under dagen. Självklart får jag även dricka grönt te!! Om jag ska köra på detta kommer det att bli en helgdag eller en dag jag är ledig eftersom det är då jag bestämmer exakt vad jag ska äta. Det blir för jobbigt att inte äta NÅGONTING på en hel skoldag. Då skulle jag antagligen svimma... Frågan är om detta hjälper till att gå ner i vikt. Om jag äter tre portioner på en dag får jag i mig ca 390 kCal på en dag. Plus att jag kommer förbränna ganska mycket den dagen eftersom jag kan träna och rida osv. Ska testa en dag och se! :)
Eftersom jag har en dag i veckan där jag får äta vad jag vill borde jag ha en dag där jag måste hålla mig till en diet så att det blir lika.
Jag äter helst kanel och mjölk på min gröt. Skippar socker, sylt eller äpplemos för att det inte ska bli för många kalorier. Tycker faktiskt att detta är jätte gott och det är en bra frukost som är nyttig och som håller en mätt länge :)

Kommentarer
Postat av: en blogg om viktminskning, kost & träning

om du blandar mjölk,ägg och pofiber och kruskakli och fiberex få du också en god gröt,fast utan kolhydrater:) = nyttigt:))

2011-02-13 @ 20:17:25
URL: http://lowcarbdiets.blogg.se/
Postat av: ch

körde du den? funkade den?

2011-06-13 @ 23:27:58
URL: http://attvarjedagutmanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0