Fråga och svar- Äta efter 8?

Fick en fråga av Camilla:
.
Får man fråga varför du inte äter efter kl 7/8? :)
.
Svar:
Jo jag äter inte efter 7/8 på grund av att maten ska hinna smälta innan jag går och lägger mig. Maten förbränns inte lika lätt på kvällen eftersom man oftast då sitter still, kollar tv eller film eller datan. När man sedan går och lägger sig för att sova ställer magen och kroppen in sig på vila och tar inte hand om maten så bra. Så om man har en massa mat i magen blir ju inte den omhändertagen så bra. Så äter inte efter den tiden för att jag ska hinna förbränna det mesta innan jag går och lägger mig.
Har hört att man faktiskt kan gå upp i vikt om man äter på fel tidpunkter, dvs sent på kvällen. Så därför käkar jag ganska mycket till frukost (havregrynsgröt) och sen äter jag inte så mycket på kvällen eftersom man förbränner frukosten under dagen om man är i rörelse.
Hoppas du fick ett bra svar! :)
.
Jag tycker att det är jättekul med frågor så är det något ni undrar är det bara att fråga! Så svarar jag så gott jag kan. <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som mia håller på o ta över mig. hela den här mens-veckan har vart KATASTROF. as rädd att jag har gått upp..kmr ha gått upp på måndag när det är vägning.... Vad tror du...efter hets o spyyy spyyyy spyyyyy? :( ångessssst. brukar du gå ner eller upp efter massa spy?

2010-12-29 @ 20:17:04
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

AWWW du är så JÄÄÄVLA SÖT! jag skojar inte men jag fick tårar i ögonen. SÅ SÖT!

2010-12-29 @ 21:20:14
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

aw det gör du verkligen <3 så fin <3

2010-12-29 @ 21:30:22
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0