Dagens mat och tankar

Kom hem för en stund sen från Optikern. Gick bra, kommer i alla fall få börja köra bil nu ;) kolla om jag behöver glasögon får jag göra någon annan gång.
Maten idag har gått både bra och dåligt. Ändå sen jag vaknade har jag varit snurrig, yr och haft huvudvärk. Innan jag åkte till mamma så tog jag en clementin, en morot och ett knäckebröd. När jag kom till mamma så käkade vi middag. Då var jag så snurrig och typ svag så åt ganska mycket i hopp om att det skulle bli bättre. Det blev det för en liten stund. När jag kom hem igen från optikern tog jag en kopp te, några kex, några mandlar och två knäck. Senare i kväll ska vi tydligen äta räkor. Just nu är jag inte hungrig men kommer vell bli det sen. Ska inte äta för mycket ändå. Så idag har det blivit en sån där dag man äter lite oftare men lite mindre. Det är bättre egentligen men då känns det som om man ätit mer. Käkade frukost, lunch, middag, mellanmål och senare blir det kvällsmat.    Men det är så svårt här hos mamma att hålla på maten. Hos pappa är det mycket enklare. Det beror nog mer på att mamma lagar alltid mat, och om inte så ser hon till att man äter något annat. För henne är det jätteviktigt att man äter middag varenda dag och lunch och allt sånt. Särskilt när hon är ledig och hemma. Dessutom finns det oftast en massa mat hemma hos mamma. Det finns kex, frukter, mandlar, bullar, knäck, kola, kakor osv.
Hos pappa får jag klara mig lite mer själv. Ofta lagar han ju mat och så men ibland så får jag göra min egen mat och då blir det oftast typ koka makaroner och värma köttbullar. Då kan jag ju välja hur mycket jag ska laga och äta. Är pappa eller mamma med och äter tycker jag det är svårare att ta lite, även om jag försöker :) Hos pappa finns det heller inte lika mycket plock som det finns hos mamma. Eller ja det finns ju men på nått sätt bryr jag mig inte om det lika mycket som hos mamma. Det är mycket svårare att motstå maten hos mamma. Undrar varför?
.
Aja nu ska jag inte babbla på mer. Är helt snurrig så vet knappt vad jag skrivit, eller varför jag skriver det. Hoppas allt är bra med er kram<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

aw aw aw jag hoppas veeerkligen det... o jag hoppas jag fick upp all äppelkaka :( ska dricka vatten o se om det finns något mer kvar i magen sen... usch vilken äckel... <33333 du e fin

2010-12-30 @ 18:33:57
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste göra som dig!! Äta lite, men ofta!! det är såå bra för förbränningen, du gör rätt duu!! Jag är klar med spyandet nu, detta var ALLDRA SISTA GÅNGEN!!! Nästa gång får det va kvar i magen om jag gör bort mig, så får ja lära mig att MAN KÄKAR INTE SÅ MYCKET!!! ... sen kan ja tänka mig det e mindre hets om man instället äter några små portioner mat om dagen istället :) :) <3333333

2010-12-30 @ 18:46:33
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska kämpa med allt jag bara kan <333

hoppas du får en fin nyår imorgon pusssss

2010-12-30 @ 19:04:27
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi va hittar du på?

har lägenheten själv så mina tjejer kommer över så myser vi :) jag är inte så party. haha...pusss

2010-12-30 @ 19:16:54
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0