Lördag 5 feb

Hellu!
Nu är jag hemma igen så blir bättre uppdatering idag. Vaknade runt 10 och käkade frukost hos kompis. Blev två smörgåsar med skinka och skagenröra och sen en skål med lite fil och cornflakes och bär. Till det te.
Kändes lite onödigt men ska typ inte äta något förens ikväll då en kompis till pappa komer hit och ska laga mat? Haha aja vet inte ens om jag ska äta det hon lagar, får se hur det blir :)
Ska snart dra till stallet och rida... väntar på att min mobil ska ladda men funderar på att köra typ 20 minutrs zumba under tiden! :D Sen senare efter jag ridit ska jag nog köra minst 15 minuter crosstrainer :D

Kommentarer
Postat av: klagoflickan

Vill du ha lite hälsosamma tips min tränare gav mig?

Menar eftersom du tycker vågen står still.

Men bara så du vet så kan det vara så att du har gått ner i fett men upp i muskler så ta mått på din kropp!

2011-02-05 @ 13:10:27
URL: http://klagoflickan.webblogg.se/
Postat av: anorexicmonster

sv: jo men det känns ändå jobbigt =/

2011-02-05 @ 13:20:03
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/
Postat av: anorexicmonster

sv: minns att jag rasade i vikt när jag började gå ner... eller ja, för mig var det att rasa... MINST 1.5-2kg på en vecka... sen började det sakta in... och då hade jag ett bmi på 20.7... så enligt bmi var jag ju inte överviktig, men för mig kändes det som det... =/



iallafall, känner mig inte duktig längre, jag står ju nästan still på samma vikt >.<

2011-02-05 @ 13:32:10
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/
Postat av: anorexicmonster

sv: fast det finns MYCKET överflödigt kvar >.<

mitt bmi nu är på 18... som lägst har det varit 16.4... och det saknar jag =/

2011-02-05 @ 13:51:09
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/
Postat av: klagoflickan

Kommer bli en lång kommentar nu. Haha snackade med tränaren i en timme om kost och träning, för både att bygga muskler och fettförbränning.



Du ska anpassa din mat efter vad du gör av med. Tex: ska du bara till skolan och sen inte har någon träning (eller annat som kräver mycket energi) planerat så ska du inte äta några kolhydrater den dagen. Kolhydrater innehåller massa energi. Satsa ist på att äta protein, det är bättre. (tror det innehåller långsammare energi, men vet inte. Han sa så mycket på den timmen att allt inte kunde fastna!)



Om du ska träna (eller liknande) ska du äta kolhydrater och mycket protein. Musklerna behöver mycket protein för att utvecklas. (Därför rekommenderas alltid proteinshake om man styrketränar flera gånger i veckan, för du får inte i dig allt protein kroppen behöver då).

Så om du tränar den dagen ska du få i dig mer protein än vanligt men också kolhydrater.

Men det är också viktigt när du äter kolhydraterna. De ska du äta innan träningen. Tex om du ska träna direkt efter skolan ska du äta det till lunch eller mellanmål, alltså måltiden närmast träningen.



Om du tränar för fettförbränning ska du träna främst låren och ryggen eftersom det är där det största musklerna finns och de tar mest energi.

Så om du tex powerwalkar (lågintensivträning) lägger du tyngden på lårmusklerna. Och om du springer (högintensivträning) lägger du tyngden på vaderna. Det är mindre muskler på vaderna och alltså förbränner du mindre. På crosstrainer vet jag inte (han gav exemplet med springa/powerwalka) men det handlar ju om takten, så gå i en jämn hög takt där du känner mer i lårmusklerna än vaderna.

För att förbränna som mest ska du använda lågintensiv träning i minst 45 min. Bästa fettförbränningen är mellan 45-90 min. Under 20 min så förbrände man nästan inget, kroppen förbände det man hade ätit (tror jag det va).



För att inte bryta ner musklerna är det viktigt att du äter rätt. Har kroppen ingen energi att ta av börjar den bryta ner musklerna för det är snabbare energi att ta av än fett. Nedbruta muskler blir fett så vågen säger att du väger mindre men spegelbilden och måttbandet säger att du är fetare..



Så sammanfattningsvis: för att gå ner i vikt ska du: - minska på kolhydrater (tränar du inte behöver du dom inte)

- öka i protein (annars kan inte musklerna utvecklas)

- Äta efter behov.

- Om du styrketränar MÅSTE du äta bra, annars bryter du ner musklerna ist för att bränna fett. Bryter du ner dom blir dom fett.. Så vikten går ner men du ser fetare ut.

- Träna lågintensiv träning, minst 45 min. (ta gärna en morgonpromenad innan frukost i rask takt på ca en timme. Då förbränner du bara lagrad energi. Men superviktigt att du äter direkt när du kommer hem!)

- Glömde skriva i texten: Men variera mellan lågintensiv- och högintensiv träning (men mest lågintensiv) annars vänjer sig musklerna och du förbränner mindre än innan.

- Träna regelbundet, annars ger det inget. (men det gör du ju redan så fortsätt så!)



Har massa mer tips! haha men orkar inte skriva mer nu. Men jag är lite expert på sånt, kan massa om kost och träning.



Hoppas tipsen hjälper :) <3

2011-02-05 @ 14:23:13
URL: http://klagoflickan.webblogg.se/
Postat av: anorexicmonster

sv: det står i spalten till höger på min blogg ;) men ja, jag är 162cm =) alltså ganska kort ;P

2011-02-05 @ 19:09:08
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/
Postat av: anorexicmonster

sv: ;P

2011-02-05 @ 19:13:49
URL: http://anorexicmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0